Wieża widokowa na Wieżycy oraz ogród botaniczny w Gołubiu, czyli nasza pierwsza wycieczka po kaszubach

Koniec lipca obdarował nas piękną pogodą, wykorzystaliśmy więc weekend, by móc lepiej przyjrzeć się Kaszubom.

Ta kraina zaciekawiła nas już, gdy po raz pierwszy przejeżdżaliśmy tędy, jadąc do Gdańska. Urokliwe kręte drogi i pagórki przypominają górski krajobraz. Najwyższym wzniesieniem Wzgórz Szumbarskich jest Wieżyca (328,6 m n.p.m.) i ten właśnie szczyt obraliśmy za cel naszej wycieczki.

Pierwszy przystanek zaplanowaliśmy w Kartuzach, by móc lepiej przyjrzeć się temu miasteczku, trafiliśmy na Jarmark Kaszubski. Przeszliśmy się między stoiskami, kupiliśmy mapy i ruszyliśmy w dalszą drogę.

Kilkadziesiąt minut później dotarliśmy na parking pod Wieżycą. Pogoda trochę się popsuła i zaczęło padać. Jednak nie poddaliśmy się i ruszyliśmy pod górkę. Do wieży prowadzi czarny szlak, mijaliśmy na nim kilku spacerowiczów, których również nie odstraszyła pogarszająca się pogoda. Po kilku minutach dotarliśmy pod wieżę. Na szczyt 35-metrowej wieży prowadzą 182 schody. Z platformy widokowej rozciąga się widok na Wzgórza Szymbarskie, porośnięte lasem bukowym. Przez kiepską pogodę widoczność była ograniczona, mimo to widoki zapiera dech w piersi.

Po zejściu z wieży postanowiliśmy chwilę odpocząć i zjeść posiłek. Jedząc, przeglądaliśmy wcześniej zakupione mapy. Okazało się, że w pobliżu znajduję się Ogród Botaniczny. Bardzo lubimy odwiedzać takie miejsca, więc skorzystaliśmy z okazji, że jesteśmy blisko.

Ogród botaniczny w Gołubiu ma powierzchnię 2 ha, patronat nad nim sprawują botanicy z Uniwersytetu Gdańskiego. W ogrodzie można zapoznać się z 4500 gatunkami roślin z różnych stref klimatycznych. Przed wejściem znajduję się bardzo szczegółowa mapka ogrodu, a na całym terenie są czytelne drogowskazy oraz liczne tablice informacyjne. Spacerując między alejkami, można przysiąść na ławce, obserwując liczne ptaki, motyle i żaby.

Wstęp na wieżę mozliwy od 9.00 - 20.00
Wejście na wieżę:
Dzieci do 6 lat za darmo
Młodzież do 16 lat 5 zł
Powyżej 16 lat 8 zł

Parking za samochód osobowy 5 zł

Ogród dostępny do zwiedzania od 01.04 do 31.10 codziennie w godzinach 10:00 – 18:00, za 10zł/os.