Wzgórze widokowe Pachołek i Kocia Kawiarnia

Już prawie miesiąc mieszkamy w Gdańsku. Zwiedzamy okolice i czasami mamy trudność odnaleźć się w tym mieście.

Postanowiliśmy wybrać się na punkt widokowy, by móc lepiej przyjrzeć się miastu z góry. Wybór padł na punkt widokowy "Pachołek". Zlokalizowany w dzielnicy Oliwa, w kompleksie Lasów Oliwskich. Oliwa jest urokliwa i bardzo zielona częścią Gdańska, otoczoną od zachodu wzgórzami morenowymi.

Naszą trasę zaczęliśmy od ulicy Spacerowej. Na wzgórze weszliśmy schodami, mijając po drodze wielu spacerowiczów. Na szczycie dostrzegliśmy stalową platformę widokową, ma ona wysokość 15 metrów i została wybudowana w 1975 roku. Do roku 1945 stała w tym miejscu murowana wieża, pełniąca tę samą funkcję, jednak opuszczający miasto Niemcy, wysadzili ją. Przed wejściem na platformę można odpocząć na ławkach, zagrać w szachy na specjalnych stołach oraz zapoznać się z historią miejsca, która opisana jest na licznych tablicach. Wchodząc na szczyt, ujrzeliśmy panoramę Gdańska wraz z całą Zatoką, otaczające lasy, oraz ZOO. Przez lornetkę można było dostrzec żyrafy.

Po zejściu z wieży ruszaliśmy w stronę ulicy Tatrzańskiej, by dotrzeć do Stawu Młyńskiego. Nad stawem znajdują się ścieżki rowerowe, tor do gry w boule oraz liczne ławki. Odpoczęlismy chwilę, obserwując rodzinkę łabędzi i stado kaczek.

Następnym punktem wycieczki było odwiedzenie kociej kawiarni Kotka Cafe. Jest to kawiarnia, w której można napić się pysznej kawy i zjeść ciasto, przy okazji bawiąc się z kotami. Odwiedziliśmy już to miejsce rok temu, bardzo nam się spodobała panująca tam atmosfera i ideologia kawiarni. Mieszkańcami są kotki, które zostały uratowane i wyleczone. Oczekują tu na swój przyszły, stały dom. Zachęcamy do wizyty, jednak przed tym radzimy zapoznać się z regulaminem kawiarni:)